Home LAW/Streekpaden/etc. Wandelingen Nederland Reizen Buitenland GPS-tracks

Ahrsteig: Ehlinger - Remagen 13km.

GPS

Deze 9e etappe van de Ahrsteig begint in Ehlinger en loopt naar Sinzig/Remagen.
We beginnen deze laatste etappe van de Ahrsteig in Ehlinger en lopen al snel het plaatsje weer uit en klimmen een stukje de berg op en komen bij een wijngaard en passeren een schuilhut.
We blijven geruime tijd dit pad volgen langs de rand van de bossen en de wijngaarden en hebben fraaie uitzichten op de omgeving.
De route gaat nu wisselend omhoog en omlaag en wederom passeren we een schuilhut (Schmickler hutte) en tot onze verbazing blijkt er een hele lading boeken in deze schuilhut aanwezig te zijn.
We bljven nog een stuk langs de bosrand lopen en wandelen daar verder omhoog naar de Mühlenberg. Daarna gaan we dalen, passeren de Felten turm en wandelen even later Sinzig binnen.
In Sinzig bij Schloss Sinzig eindigt officieel dit deel van de Ahrsteig (de rode variant). Maar omdat de Ahr hier vlakbij stroomt besluiten wij het pad langs de Ahr te volgen tot het punt waar de Ahr in de Rijn stroomt.
Achter het Schloss Sinzig lopen we naar de Ahr en gaan het fietspad langs de Ahr volgen. Na het spoorwegviadukt gaat het fietspad met een grote boog richting de Rijn maar wij nemen echter het smalle voetpad langs de Ahr.
We passeren enkele rietbossen en omgevallen bomen en het voetpad wordt wat smaller maar we blijven langs de Ahr lopen tot het punt dat het fietspad weer in zicht komt. Daarna volgen we het fietspad naar een brug over de Ahr en vanaf deze brug zien we de Ahr onder ons in de Rijn stromen.
Dit laatste stukje langs de Ahr was zeker de moeite waard om de tocht langs de Ahr van de bron in Blankenberg tot de uitmonding bij Remagen te voltooien.